Platforma Funduszy to centrum całego ekosystemu
Rozmowa z Barbarą Górną, kierowniczką Działu Operacyjnego i Projektów F-Trust S.A. oraz Piotrem Jeske, dyrektorem e-commerce i marketingu F-Trust S.A.
F-Trust został uznany za nowatorską firmę technologiczną. Spółka została umieszczona w dorocznym raporcie „Mapa polskiego fintechu” w dziale zarządzanie finansami osobistymi. Za co?
Piotr Jeske: „Mapa polskiego fintechu” to zbiór firm z sektora nowoczesnych usług finansowych. Na tej liście nie mogło zabraknąć naszej Platformy Funduszy Inwestycyjnych, jest to przecież jedyne w Polsce narzędzie, które łączy w jednym miejscu potrzeby różnych podmiotów tworzących rynek funduszy inwestycyjnych. Kompleksowość rozwiązania polega na tym, że Klienci chcący kupić jednostki funduszy otrzymują innowacyjną, bardzo prostą w obsłudze platformę internetową, Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych miejsce gdzie po prostu mogą dystrybuować swoje fundusze inwestycyjne, i na koniec, to co naszym zdaniem jest głównym walorem, doradcy współpracujący z F-Trust, mogą korzystać ze zbioru funkcjonalności, które pozwalają w sposób kompleksowy obsługiwać ich Klientów. Bez fałszywej skromności trzeba powiedzieć, że Platforma Funduszy jest jedynym rozwiązaniem w Polsce, które skupia cały funduszowy ekosystem.
Dzisiaj właściwie każda firma z sektora finansowego używa takich narzędzi.
Piotr Jeske: Zostaliśmy zaliczeni do tej kategorii dlatego, że naszą autorską Platformę Funduszy rozwijamy sami, co w branży FIO / dystrybutorów jest niezwykle rzadkie. Narzędzie, które ujrzało światło dzienne w 2016 roku jest cały czas rozbudowywane, zarówno ze względu na zmiany legislacyjne, jak i pojawianie się nowych funkcjonalności, które mają przede wszystkim upraszczać procesy związane z transakcjami na funduszach, wspierać Doradców oraz Klientów – także poprzez nasz unikatowy model edukacji realizowany za pośrednictwem Platformy.
I na koniec to co z punktu widzenia użytkowników najważniejsze, ciągle dopracowujemy działanie interface’u naszego rozwiązania, wszystko po to aby korzystanie z niego było dla wszystkich łatwe i przyjazne.
Nasza bezpośrednia konkurencja, poza nielicznymi przypadkami (np. kupfundusz.pl) korzysta z gotowych platform dostarczanych przez Agentów Transferowych.
Może to rozwiązanie jest lepsze?
Piotr Jeske: Dla mnie odpowiedź jest prosta, korzystając z gotowego narzędzia zawsze trzeba iść na pewne kompromisy, dostosowywać sposób działania firmy do istniejących już rozwiązań. W naszym przypadku było odwrotnie – nasza Platforma została dostosowana do filozofii funkcjonowania F-Trust, naszych potrzeb i potrzeb naszych Klientów.
Barbara Górna: Patrząc z punktu widzenia Klienta istotne jest to, że Platforma Funduszy jest narzędziem bardzo intuicyjnym. Korzystający z niej inwestor dokładnie widzi, jakie ma fundusze, jak te fundusze zachowują się w określonym horyzoncie czasowym, jak wygląda cały stan jego inwestycji. To ważne, bo po prostu pozwala łatwo zarządzać swoimi oszczędnościami. Istotną cechą Platformy Funduszy jest to, że skupia ona kilku agentów transferowych, co wcale nie jest regułą, bo poszczególni dystrybutorzy często mają narzędzia pozwalające Klientowi kupić jednostki uczestnictwa tylko od jednego agenta.
Piotr Jeske: Powtarzamy to do znudzenia, ale na tym właśnie opiera się filozofia działania F-Trust – omnichannel. Obojętnie gdzie nasz Klient zetknie się z F-Trust, w centrum jego obsługi pozostaje Platforma Funduszy, więc wszędzie będzie on obsłużony w ten sam sposób, obojętnie czy samodzielnie dokona operacji w Internecie, czy spotka się ze swoim doradcą.
A gdy skontaktuje się z Centrum Obsługi Klienta F-Trust?
Barbara Górna: Oczywiście też, bo my również działamy na Platformie Funduszy. I co ważne, naprawdę bardzo ważne, bo Klienci bardzo sobie to cenią, kontaktując się z Centrum Obsługi, Klient może porozmawiać z przygotowanym merytorycznie pracownikiem F-Trust. Człowieka dobrze przygotowanego do swojej roli, doświadczonego, nieustannie podnoszącego swoje kwalifikacje. To daje Klientowi pewność, że zostanie dobrze zrozumiany, bo w kontakcie werbalnym można w praktyce wszystko dobrze wytłumaczyć i zrozumieć. Inwestor, który dzwoni do Centrum Obsługi F-Trust ma absolutną pewność, że uzyska odpowiedź na wszystkie swoje pytania, a jego problem zostanie w satysfakcjonujący sposób rozwiązany.
Piotr Jeske: Poza telefonem jest oczywiście możliwość, dotyczy to wszystkich naszych Klientów, spotkania się z doradcą. W F-Trust mimo zaawansowanej technologii cenimy przede wszystkim relacje międzyludzkie.
Barbara Górna: I jest też możliwość wysłania maila. Wiele osób przedkłada ten sposób ponad kontakt telefoniczny. W rezultacie, bardzo często prowadzimy z Klientami naprawdę bardzo długie dyskusje, dogłębnie wyjaśniające wszystkie problemy.
Ustaliliśmy już, że Platforma Funduszy jest supernowoczesnym narzędziem, zresztą „Mapa polskiego fintechu” to potwierdza. Ale ono jest supernowoczesne dzisiaj, a przy dzisiejszym tempie zmian pewnie już za trzy lata, trudno będzie ją zaliczać do tej kategorii.
Piotr Jeske: Byłoby tak jak mówisz, gdyby Platforma Funduszy “stała w miejscu”, nie była cały czas rozwijana. A jest i będzie. To absolutny priorytet dla F-Trust. Właśnie dzięki temu, że rozwiązanie jest naszym autorskim, możemy w sposób elastyczny, zgodnie z przekonaniami, rozbudowywać narzędzie – m.in. słuchając cały czas Klientów oraz śledząc to co dzieje się na rynku.
Która jak się będzie zmieniała w najbliższym czasie?
Piotr Jeske: Nie chcę na razie wszystkiego zdradzać. Naszym priorytetem jest ciągła optymalizacja procesów na linii Klient – Doradca F-Trust, tak aby dokonywanie transakcji finansowych i niefinansowych za pośrednictwem Platformy było możliwe najbardziej przyjazne dla wszystkich stron. O ile w F-Trust najważniejsza jest dla nas relacja człowiek – człowiek, to Platforma odpowiada za cyfryzację coraz większej liczby procesów, właśnie po to, aby więcej czasu poświęcać Klientowi i jego potrzebom, a nie wypełnianiu skomplikowanych procedur – tym wszystkim ma się zajmować Platforma.
Rozmawiał Piotr GajdzińskiZobacz także: