Proces weryfikacji danych na Platformie Funduszy F-Trust iWealth
Kogo dotyczy konieczność wideoweryfikacji?
Konieczność wideoweryfikacji dotyczy wszystkich użytkowników, którzy założyli konto na Platformie Funduszy F-Trust iWealth, począwszy od 28 listopada 2022. Pozytywne przejście procesu wideoweryfikacji podczas rejestracji na Platformie Funduszy jest konieczne do zakończenia pełnego procesu rejestracji oraz składania zleceń nabycia funduszy online.
Jak zrobić wideoweryfikację i na czym ona polega?
Cały proces trwa około 2-3 minuty. Do jego przeprowadzenia konieczne jest:
- Dobre oświetlenie w miejscu, w którym następuje proces wideoweryfikacji.
- Ważny dowód osobisty.
- Telefon komórkowy z kamerą oraz dostępem do Internetu.
Wideoweryfikacja składa się z dwóch etapów – zrobienia zdjęcia dokumentu tożsamości oraz wykonania trzech ruchów głową i zarejestrowania ich za pomocą kamery telefonu komórkowego.
Poniżej prezentujemy krótki materiał wideo, który prezentuje przebieg całego procesu na naszej Platformie Funduszy.
Poza procesem wideoweryfikacji, na Platformie Funduszy konieczna jest także weryfikacja rachunku bankowego, w tym celu konieczne jest wykonanie przelewu weryfikacyjnego na kwotę „1 zł”.
Czy to jest dla mnie bezpieczne?
Wideoweryfikacja przeprowadzana jest przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa i najnowocześniejszych technologii. System umożliwia weryfikację osób na podstawie zdjęcia ich twarzy w dokumencie oraz zdjęcia typu selfie. Jest odporny (niewrażliwy) na zmiany w wyglądzie osób (np. modyfikację fryzury, zapuszczenie brody czy też ubranie okularów) oraz zmiany wynikłe ze starzenia się i jest oparty na głębokich sieciach neuronowych (ang. deep learning), będąc tym samym rozwiązaniem wykorzystującym najnowsze osiągnięcia sztucznej inteligencji.
Metoda wideoweryfikacji jest coraz bardziej popularna wśród instytucji finansowych, w tym banków i towarzystw funduszy inwestycyjnych.
Co jeśli nie mogę wykonać wideoweryfikacji?
Jeżeli z przyczyn technicznych nie można dokonać wideoweryfikacji należy skontaktować się z pracownikiem F-Trust iWealth S.A. pod numerem telefonu: + 61 415 27 77 lub mailowo: kontakt@f-trust.pl.
Nasz pracownik udzieli wskazówek, które będą pomocne podczas przechodzenia procesu weryfikacji.